De kop is er af - Reisverslag uit Xuân Mai, Vietnam van Loek Dalman - WaarBenJij.nu De kop is er af - Reisverslag uit Xuân Mai, Vietnam van Loek Dalman - WaarBenJij.nu

De kop is er af

Door: Demon Kalal

Blijf op de hoogte en volg Loek

07 November 2012 | Vietnam, Xuân Mai

Na de fiets gefixd te hebben, reed ik daarwerkelijk tegen 1223 uur weg. Was wel zo slim geweest om een goede plattegrond van Ha Noi te scoren. Een Vietnamese mdw van de hostel had er op gemarkeerd how-to-get-out-town. Dankzij de goede raad, en ondanx het vele eenrichtingsverkeer bereikte ik de rand van Ha Noi. Wel nog een baco, zonnebrandolie en een binnenbandje (27") bemachtigd. Vlak nadat Ho Chi Minh overleed zijn de Vietnamezen gestopt met onderhoud aan het wegdek, althans in de buitenwijken.

De auto's en vele vele motoren blijven om mij heen zoemen, maar ik heb besloten dat rechts rijden en goed om mij heen kijken het verstandigst =, ennik leef nog !!!

Xuân Mai = het eerst doel. Na enkele uren fietsen zou ik er moeten zijn. Ik scoor wat Orangina (Vietnamese makelij) en wijs op de kaart aan waar ik heen wil en waar ik BEN. Grootse gebaren worden gemaakt, 3 fingers worden opgestoken (3 uur fietsen ??? of 3 km ??? of 30 km ??? of ... ???), vervolgens wordt er een plek op de kaart aangewezen waar ik niet gelukkig van word. Ik verzamel moed en spring op mun ros. Een klein halfuurtje later rijd ik een stadje binnen. Een soort Roodeschool-on-steroids. 1 lange weg alwaar het verkeer doorheen dendert. En jawel, het is Xuân Mai. Een Engels sprekend jochie weer een goedkope slaapplek en een cafe met internet. Dat 2e heppik niet kunnen vinden.

Ga douchen en alssik beneden kom heeft de hotelpipo mijn fiets gewassen, welk 1 service. SIM-kaart opladen, mijn vrouw contacteren, eten (soort soto) en terug naar de slaapplek. Het is zo donker dat rondrijden geen optie meet is. Nog biertje in cafe naast motel en vroeg naar bed.

Zo teruglezend klinkt ut allemaal vrij saai, maar je bent gans den dag aan ut kutten en klooien. Weg vragen, mensen die aan je fiets zitten, mensen die wel een kapper weten, jezelf verbazen over de dingen die je ziet.

Onderweg geen pix kunnen nemen, zit onder in tas. Dra pix van mijn eerste kamer.

Morgen w8 1 zware lange dag.




  • 09 November 2012 - 10:00

    Rijkes:

    Wel de wereld staat voor jou behoorlijk op z'n kop zie ik al. Wel fantastich om het met een fietsje te doen, volgens mij rijd heel vn op scooters.

    nu nog een paar km doorbijten en je bent zo in bangkok, leuk verslagje trouwens en hou je taai

    Rijkes

  • 09 November 2012 - 10:21

    Hein:

    Hey Loek! We weten nu ook jouw route. Vietnam lijkt me niet echt vlak, tis dus pezen in de provincie. Je bouwt zo wel een goeie conditie op. Gelukkig helpt de plaatselijke bevolking met tips en met gebaren en veel lachen kom je er wel. 3 Vingers is dus 3 km begrijp ik......Volgende trip camera meenemen. Monteren op stuur. Teksten inspreken en dan materiaal op youtube. Zoiets. Sterkte! Miek Hein.

  • 09 November 2012 - 14:27

    Willem:

    Ahoy Loek,
    zo te lezen ben je op je plek (denk om het afstapje)
    Ehh bijna weekend > welke match ga je bezoeken< of wordt het een moment van afkicken
    Ff een vraag: met wat voor bergverzettje rij jij,>kon 'k niet op de foto ontdekken<
    Of heb jij een Cancallaaraatje gemonteerd????

  • 09 November 2012 - 15:00

    Loek Dalman:

    Io Willem,

    Speciaal voor mij hebben ze een Bugno-verzetje gemonteerd. En ja, DAT gaat mijn dood worden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Xuân Mai

Hanoi - Bangkok

Fietsend, bussend en treinend van Vietnam, via Laos naar Thailand.

Recente Reisverslagen:

02 December 2012

Epiloog

30 November 2012

Afscheid

29 November 2012

Nam Tok

28 November 2012

Sacrilège

27 November 2012

Brug, deel II
Loek

Actief sinds 07 Okt. 2012
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 28253

Voorgaande reizen:

03 November 2012 - 01 December 2012

Hanoi - Bangkok

Landen bezocht: