Downhill en verder nix, saaaaai - Reisverslag uit Mai Châu, Vietnam van Loek Dalman - WaarBenJij.nu Downhill en verder nix, saaaaai - Reisverslag uit Mai Châu, Vietnam van Loek Dalman - WaarBenJij.nu

Downhill en verder nix, saaaaai

Door: Demon Kalal

Blijf op de hoogte en volg Loek

09 November 2012 | Vietnam, Mai Châu

Na een dag gelijk gisteren, tijd voor recuperatie.  Relatief laat opgestaan, tegen 88. Had gisteren het idee dat ik reed met de rem er op. Onderweg wel getest en gecheckt, doch geen oplossing kunnen vinden - was ook te moe -. 8er-wiel leek een beetje scheef te zitten. Had ik geen baco gekocht, nee, nee, ik had er wel 1 gekocht. Kutten en klooien met 1 Viatnamees en het wiel zit er weer recht in (maar die bochel, die blijft).

De guesthouse-pipo wist mij duidelijk te maken dattik ergens tussen Mai en Moc Chau was, hetgeen ik vermoedde. Dan maar naar Mai Chau, zowel mijn vrouw als mijn boekje vertelden mij dattut in een prachtige vallei ligt en zulx bleek.

15 a 20 km downhill [heerlijk met rem gemaakt voor in de stad], stukje vlak en dan wederom downhill ennik ben in MC. 11 uur in de ochtend. Wel heeel vroeg. Een pipo op een motor vraagt mij offik een slaapplek nodig heb: "Auttsait villuge, ferry tjiep." Ik rijd mee en constateer een leuke woning gemaakt van bamboe op palen (met wifi).

Eerst terug MC in. Kop koffie (20.000 vnd, maar wel ERRUG lekker), naged8 en weer terug naar outside-the-village. Een stel duitsers tippen mij een grot om heen te gaan.

Ik updeet mijn waarbenjij en fiets weer naar MC. Eerst naar het postkantoor om overbodige kleding (spijkerbroek, jas en wielerbroek) terug te sturen. Ter plekke moet ik in een zweterig hok een 5 (VIJF !!!) -tal formulieren invullen, maar voor een kleine 15 EU bennik een hoop volume uit mijn rugzak kwijt. En als ik had geknikt, wassik binnen een jaar voor een 2e keer getrouwd geweest. DAN was er ECHT niemand bij geweest, dat kannik jullie niet aandoen ennik weiger beleeft.

Er schijnt een trap te zijn richting de grot(ten ???). Ik word alle kanten opgestuurd, maar uiteindelijk sta ik in een steegje dat leidt naar de bewuste traptreden. 3.785 treden (of zoiets). Zeik-zeik-zeik-nat van het zweet kommik boven. = leuk. Niet meer dan dan dat.

Het loopt tegen 55 ennik moet als de sodemieter naar benden. Tussen 5 en halfzes komen "de honden" tot leven. DAT willik niet meemaken en ik haast mij.

Terug bij mijn slaapplek, besluit ik een rondje te doen. Blijk ik in eoa super-touristisch dorp te zijn beland.  Alle huizen utzelfde (op bamboe-palen gemaakt) en alle verkopen handgeweven (made in China) armbandjes, beurzen, etc.

Tegen 10-en maggik geen 3e biertje bestellen: Een ieder gaat naar bed. Zo'n bamboe-huis = erg gehorig ennik was nog bezig met van alles en nog wat. Neeh, "ze" waren niet blij met mij: douchen, tas inpakken en skypen (wist ik ik veel dat dat ding in standby-modus een TERINGHERRRIE zou gaan maken EN dat moeders weigert te fluisteren). Ik heb vrienden gemaakt.

Kruip in / onder mijn klamboe en stort in slaap.

Geen bijzondere dag, maar zoals Hein reeds meldde: tizzz vakantie !!! Morgen belooft een mooie fietstocht te worden.

Tags: tjaaa...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Mai Châu

Hanoi - Bangkok

Fietsend, bussend en treinend van Vietnam, via Laos naar Thailand.

Recente Reisverslagen:

02 December 2012

Epiloog

30 November 2012

Afscheid

29 November 2012

Nam Tok

28 November 2012

Sacrilège

27 November 2012

Brug, deel II
Loek

Actief sinds 07 Okt. 2012
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 28246

Voorgaande reizen:

03 November 2012 - 01 December 2012

Hanoi - Bangkok

Landen bezocht: