Vee - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Loek Dalman - WaarBenJij.nu Vee - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Loek Dalman - WaarBenJij.nu

Vee

Door: Demon Kalal

Blijf op de hoogte en volg Loek

23 November 2012 | Thailand, Ko Samui

Het enige dat ontbreekt zijn oorringen met nummers. Op de trein naar Surat Thani zit ik in rijtuig nummer 5, stoel 34. Ook al is er ruimte zat, dáár moet ik zitten. Een kleine 11 uur duurt de trip en terwijl ik het station uitloop word ik (en andere touristen) aangesproken. Ietwat opdringerig: "Where do you wanna go?" "Do you alreddie have ticket?" Dit zijn 2 zinnetjes ik wèl begrijp, in de hectiek valt heel wat informatie weg. Er zijn meer mensen die zich opgejaagd voelen. Bij een tafeltje staat een bus klaar alwaar bus-boot-tickets gekocht kunnen worden. Tegen mijn principes in laat ik mij leiden en lijden. Ik krijg een sticker opgeplakt en word richting de bus geduwd.

De busreis duurt langer dan verw8, naar Don Sak vermoed ik. Wellicht toch een goed plan om mijzelf in deze touristen-ellende te laten meevoeren. Bij de pier ligt de boot, een snelle catamaran, klaar. Bus uit, gekrabbel op de sticker op mijn borst en ik mag aan boord.

Ook nu weer (ik bedoel aan boord), net als in de bus en voor het station: "Do you need hotel, do you need mini-van to bungalow?" Er zijn grenzen !!! Wie bepaalt wat ??? Ìk toch zeker. In Na Thon, daar waar de boot zal arriveren, schijnt een redelijk goedkope plek te zijn om te crashen. Zal het een stal zijn ???

Tot op heden zijn eet- en slaapplek veelal door de aanwezige (soms gering) mogelijkheden en de tijd (soms een gebrek daaraan ivm invallende duisternis) ingegeven. Nu ga ik op een plek komen waar tig hotels, resorts en aanverwante zijn. Het is nog geen 12 uur, dus de zon schijnt nog wel even. Dat ik vee ben geworden is duidelijk, maar mag ik dan scharrel-vee zijn ???

  • 23 November 2012 - 08:44

    Maja :

    Hé Loek, ik lees met plezier je reisverslagen!
    Maar je foto's staan op de kop ;-)

  • 23 November 2012 - 10:20

    Rijkes:

    van een groot wereldreiziger is ie geworden tot de feestende gedruis spuis en terechtgekomen op een party island. heeft ie al stranden in verzier gekregen , daarvoor dient ie niet voor in een haven te blijven. Denk dat ie wel een paar leuke daagjes gaat relaxen om toch een beetje bij te komen van het geruis.

    maar denk dat ie waarschijnlijk snel naar de andere eilandjes aldaar zal door zwemmen

  • 23 November 2012 - 11:01

    Hein:

    Loek

    Vee niet storen, lees je wel eens, maar je verslagen zijn al zeker 960 bekeken, voorwaar een lezersschare van formaat. We zijn benieuwd naar je strandkiekjes, jij op strand, jij met glas bij strandtent, jij met surfplank, jij met surfjuf/meester, jij met zonnebril, jij aan rand swimmingpool van het resort. Kom maar op met die plaatjes. Wij zijn in blijde verwachting van een regenfrontje, niet leuk.

    Miek Hein

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ko Samui

Hanoi - Bangkok

Fietsend, bussend en treinend van Vietnam, via Laos naar Thailand.

Recente Reisverslagen:

02 December 2012

Epiloog

30 November 2012

Afscheid

29 November 2012

Nam Tok

28 November 2012

Sacrilège

27 November 2012

Brug, deel II
Loek

Actief sinds 07 Okt. 2012
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 28181

Voorgaande reizen:

03 November 2012 - 01 December 2012

Hanoi - Bangkok

Landen bezocht: