Bart Jan-Baptist Marie Brentjens - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Loek Dalman - WaarBenJij.nu Bart Jan-Baptist Marie Brentjens - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Loek Dalman - WaarBenJij.nu

Bart Jan-Baptist Marie Brentjens

Door: Demon Kalal

Blijf op de hoogte en volg Loek

26 November 2012 | Thailand, Ko Samui

Ik verheug mij op een ochtend fietsen. De fietsenboer zou voor mij een pr8ige mountainbike prepareren, maar ook fietsschoenen, een helm en een gevulde bidon klaar hebben staan. Die avond kan ik moeizaam de slaap vatten, op een bepaald moment staat de klok op half drie. Een tweetal muggen hebben er duidelijk plezier in om vlak om gezicht te zoemen. Waarschijnlijk dezelfde twee als een dag er voor, want ik ben behoorlijk lek geprikt en heb overal jeuk. Buiten regent het, dat het zeikt.

Rond zessen zet ik mijn voeten op het koude zeil. Het regent niet meer en een mooie fietsochtend ligt in het verschiet. Om 0630 uur zou ik kunnen ontbijten. "No sir, seffen o'clock." En overbiddelijk is ze. Ik had voorzorgsmaatregelen getroffen en mijn rugzak zit vol met brood. Een bak koffie behoort nog wel tot de mogelijkheden. Ondertussen sputtert het een beetje. Bakken water kotsen de weergoden over Koh Samui uit. Gisteren kwam ik de fietsenman toevallig tegen en hij zei, dat als het weer te slecht is, de fietstocht uitgesteld moet worden. Dáár heb ik geen tijd voor en bovendien is een beetje regen tijdens een trip geen ramp.

Al gauw ben ik van top-tot-teen doorweekt. De natte kleding en de rijwind die de motorscooter creëert, zorgt ervoor dat ik langzaam koud word. Anus, oxidatie. Ik fiets mijzelf strax wel weer warm. Over de weg vloeit hier-en-daar een behoorlijk stroompje. Bij de kuilen aan de rand van de weg zijn watervallen [ik voel mij direct in mijn element] te zien. In de dalen staat het water tot wel 25 cm diep. Niets weerhoudt mij van een mooi fietsmoment en ik tuf door.

Na een uurtje kom ik op plaats delict. Mijn vingers en handen lijken op die van een bejaarde van dik in de negentig. Vooraan in de winkel zie ik mijn geprepareerde tweewieler klaar staan. Ze heeft schijfremmen, dus ook met dit hondeweer is downhill pas de problème. Over hondeweer gesproken, regen wordt vaak geassocieerd met iets slechts, daar honden de minste, de slechtse, de vervelendste wezens op deze aardkloot zijn, lijkt de uitdrukking "hondeweer" op haar plaats. Doch die beesten zie ik deze ochtend nergens. Misschien betekent "hondeweer" wel, hoera geen honden bij dit weertype en had de uitdrukking "geen hondeweer" moeten zijn. En wellicht is het woordje "geen" in de loop der jaren weggesleten [= dat niet dubbel op ???]. Hoe de mensheid dit weer ook noemt, het is onverantwoord om op de fiets te stappen. De weg is nauwelijks zichtbaar op sommige plekken, vooral lastig met kuilen en stenen, maar ook het overige verkeer ziet je bijna niet.

Onverrichte zaken keer ik hotelwaarts. Een warme douche is geen overbodige luxe, maar uit de douchekop stroomt híer geen warm water. De droge kleding en de sporttape [om mijn voetwond dicht te plakken] ben ik vergeten in een puutje te doen. De sporttape heeft haar plakkr8 volledig verloren en de droge kleding kan ik uitwringen.

Over 5 en  halfuur vertrekt de bus. Gelukkig kan ik mooi een hele middag nix doen.

  • 26 November 2012 - 07:54

    Kairsutra:

    Potverpillepap! Wat een jaloers kreng die Priscilla... Dealtje met de plaatselijke weergoden om jou van andere pedalen te houden. Wedden dat ze haar bevallige wielen bezwerend tegen elkaar in staat te draaien?

  • 26 November 2012 - 10:35

    Hein:

    Loek, waar het woord hondenweer vandaan komt is niet duidelijk, de Engelsen hebben "it's raining cats and dogs", oorsprong ook onbekend. Mountainbiken en zware regen gaan niet echt samen, offroad, dus zand en rotsen. Is je brood droog gebleven? zo niet is gebruik visvoer een alternatief.
    Bangkok en nog 5 dagen, als je zaterdag thuis bent vriest het 4 tot 5 graden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ko Samui

Hanoi - Bangkok

Fietsend, bussend en treinend van Vietnam, via Laos naar Thailand.

Recente Reisverslagen:

02 December 2012

Epiloog

30 November 2012

Afscheid

29 November 2012

Nam Tok

28 November 2012

Sacrilège

27 November 2012

Brug, deel II
Loek

Actief sinds 07 Okt. 2012
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 28182

Voorgaande reizen:

03 November 2012 - 01 December 2012

Hanoi - Bangkok

Landen bezocht: